Raquel Castro i Yuval Gotlibovich interprenten música del s.xx a les Serenates d’Estiu

DSCF3514 (còpia)

Les Serenates d’estiu van dur a Igualada dos intèrprets de llarga i impressionant trajectòria internacional com són la violinista gallega Raquel Castro i el violista israelià Yuval Gotlibovich. Raquel Castro s’ha guanyat una reputació nacional com una de les millors pedagogues espanyoles actuals, mentre que Yuval Gotlibovich sobresurt com un dels violistes més demanats de la seva generació. Els dos són actualment professors de l’Escola Superior de Música de Catalunya però atresoren en el seu currículum col·laboracions amb grans orquestres i intèrprets de renom mundial. A tall d’exemple, Gotlibovich pot presumir tranquil·lament en el seu currículum d’haver compartit música de cambra amb intèrprets tan prestigiosos com Menachem Pressler, Natalia Gutman o Janos Starker, entre d’altres.

Aqeust currículum no va sorprendre gens als que vàrem assistir al concert que oferiren el passat dissabte 21 de juny a l’església del Roser, ja que l’excel·lència tècnica i interpretativa tant de Raquel Castro com de Yuval Gotlibovich va estar a l’alçada. El que sí que sorpèn és que una una ciutat que es vanagloria de tenir un ensenyament excel·lent i un batec musical encomiable no aconsegueixi que un concert amb intèrprets d’aquest nivell ompli la sala on es programa. Potser Igualada no està acostumada a escoltar concerts d’aital nivell interpretatiu i ens conformem amb propostes més modestes.

Castro i Gotlibovich van oferir un programa atípic, amb un repertori molt poc freqüent de música contemporània del s.xxi, també cal dir-ho, una formació molt poc habitual d’escoltar. El concert va combinar obres a solo com ara el Díptic I i II d’Antón García Abril pera violí sol i la Cadenza per a viola de Krzysztof Penderecki, amb obres a duo com els sorprenents Tres Madrigals de Bohuslav Martinu, que van entusiasmar el públic assistent. Es va sentir un espectre ric en matisos: les influències hispàniques i flamenques en l’obra de Garcia Abril, el temperament tranquil de la musica sacra en Penderecki i la força dels ritmes i les melodies populars txeques de Martinu. El concert va finalitzar amb un duet de W.A. Mozart que va demostrar la compenetració del dos intèrprets a l’hora de tocar conjuntament.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s