La programació de tardor de Joventuts Musicals d’Igualada va portar a Igualada els guanyadors del IX Concurs de Cambra 2014 que organitza l’Escola de Música de Barcelona i en el que l’entitat igualadina col·labora amb l’organització d’un concert per als premiats en la categoria fins a 17 anys. I justament la joventut fou el guió principal del concert. Tant pel que fa als intèrprets com a les obres escollides pel concert.
Montserrat Seras –violí– i Víctor Braojos –piano–, formats a l’escola de Música de Granollers, varen interpretar tres de les Four short pieces del compositor anglès Frank Bridge i els Three intermezzi de l’irlandès Charles Villiers Stanford; dues obres del catàleg de joventut d’ambdós compositors i escrites en un llenguatge post-romàntic, lluny dels llenguatges que sobretot Bridge utilitzà en la seva maduresa compositiva. Es tracta d’obres líriques en la part del violí sobre el coixí harmònic del piano on els intèrprets demostraren una maduresa i una musicalitat encomiable per la seva edat. Però on el duet va demostrar a l’escenari la compenetració i conjunció que els va fer valedors del premi de música de cambra va ser en la 1a Sonata en Re Major de Ludvig van Beethoven –també una obra de joventut del mestre de Bonn– més difícil en l’execució, fent una interpretació estilísticament molt coherent i destacant l’Allegro final, de tall clàssic, on el l’estil juganer del moviment va connectar a la perfecció amb la joventut dels dos intèrprets, molt més que els moviments on es requeria aquell caràcter fort del post-classicisme Beethovenià.
És lloable la tasca de Joventuts Musicals d’Igualada de voler potenciar joves talents en forma de premis i concerts d’aquest tipus. Però, com sempre, s’ha d’apuntar negativament que un concert a l’auditori del l’Escola Municipal de Música d’Igualada en horari lectiu no atregui de forma massiva als alumnes d’aquest centre. Sobretot els joves que estan aprenent violí o piano.
Foto: Siscu Vilaprinyó